Digitaal ondertekenen; van weken naar minuten!

Met Digitaal Ondertekenen van Aiopener, kun je een document geheel rechtsgeldig ter ondertekening aanbieden. Al onze relaties kunnen hiervan gebruik maken. De netto kosten worden doorbelast en bedragen slechts € 3,80 per document en eventuele SMS kosten.

Bekijk het filmpje om te zien hoe dit werkt!

Zie hier een kort filmpje hoe dit werkt vanuit onze Basenet software.

Juridisch gelijk aan een gewone handtekening

De handtekeningen die Aiopener aanbiedt, vallen onder ‘gekwalificeerde handtekeningen’. Dit betekent dat deze handtekeningen voorzien zijn van een geavanceerd certificaat en daarnaast een complete ‘evidence summary’ bevatten met een ‘audit trail’. Hierin wordt de complete historie van het ondertekentraject getoond als bewijslast (tijden, locaties etc.). Op de site van de Rijksoverheid kun je meer informatie over deze vorm van ondertekenen terugvinden.

In de infographics hieronder zie je het verschil tussen de ‘traditionele’ manier van documenten laten ondertekenen ten opzichte van het digitale proces middels Digitaal Ondertekenen.

Nog even de voordelen op een rij:

  • Geavanceerde digitale handtekening
  • Voldoet aan de hogere eisen voor de bewijslast (eIDAS)
  • Dezelfde rechtsgevolgen als een handgeschreven handtekening (art 3:15a BW)
  • Sneller retour van getekend document
  • Geen papierstroom meer
  • Geen portokosten en printkosten
  • Gemakkelijk in gebruik

Gebruiken?

Geef aan je advocaat of aan  mij door dat je hier gebruik van wilt maken en wij regelen de rest. Het enige wat je nodig hebt is het email adres en het mobiele nummer van de ondertekenaar (s).

En voor vragen kun je mij of een van mijn collega’s bellen of mailen op 0412-649109 of info@zandvoort-legal.nl.