Een uur werken, dan ook een uur declareren. Dat is nog steeds de geijkte conservatieve werkwijze in ons advocatenwereldje.

Inmiddels lees ik regelmatig artikelen dat dit zijn langste tijd gehad zou hebben.

In april kopte het Financieel Dagblad nog “verdienmodel advocaten binnen tien jaar drastisch op de schop”. Grote ondernemingen zouden steeds kritischer worden op het uurtje-factuurtje systeem van de advocatuur.

Diverse kantoren haken daar inmiddels op in en komen met alternatieve prijsmodellen. “Nieuwe” manieren om tot een vaste prijs te komen.

Voor mij persoonlijk is dit helemaal niets nieuws.

Visie

Al in de begin jaren van mijn advocaten carrière zag ik het uurtje factuurtje als een belemmering om op een goede en structurele manier ondernemers bij te kunnen staan. Ondernemers zijn geholpen bij een juridisch advies in een zo vroeg mogelijk stadium. Ik wil dus graag dat ze tijdig bellen, liefst voordat het conflict groot is.

Stand by

Al toen ik startte met mijn eigen advocatenkantoor in 1998 in Den Bosch, heb ik daarom een alternatief prijsmodel ontwikkeld. Niet omdat de markt erom vroeg, maar gewoon omdat ik het belangrijk vind dat ondernemers mij tijdig weten te vinden. Voor 1 vaste prijs per maand volledige juridische ondersteuning!

Altijd klaar staan voor je klant, dat vind ik belangrijk!

En voor ieder telefoontje van 10 minuten een factuur moeten sturen, dan is die ondernemer snel klaar met vragen stellen.

Abonnement

Het prijsmodel ‘stand-by’ staan is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig abonnement waar vele MKB ondernemingen gebruik van maken. Ze weten mij en onze advocaten en juristen te vinden voor velerlei juridische problemen en adviezen. We starten met een juridische APK en bouwen aan de juridische gezondheid van het bedrijf en de organisatie.

Nieuwe mogelijkheden

Inmiddels ben ik de 50 gepasseerd, begin grijze haren te krijgen maar ben nog steeds elke dag vol energie om samen met mijn team onze relaties zo goed mogelijk te helpen. En ik denk dat we bedrijven nog beter kunnen helpen met meer digitalisering.

…….. Daarom heb ik een vraag aan directeuren, HR managers en anderen die met juridische zaken zijn belast.

Zouden jullie geholpen zijn met digitale juridische dienstverlening?

Dat juridische contracten voor jullie klaar staan in een online kluis. Dat je die zelf kunt opstellen, aanpassen en laten checken door een specialist. Dat je die contracten ook kunt bewaren en bewaken in je eigen online omgeving? Dat je de contracten digitaal kunt laten ondertekenen.

Dat je hiermee voor een vaste, betaalbare prijs juridische zaken makkelijk en snel kunt regelen? Op een beveiligd online platvorm.

Ik lees je antwoord graag. Je mag me ook bellen natuurlijk. Op 0412-649109  of 06-55104981. Ik ga heel graag met je in gesprek.